Solowy debiut Andersena nagrany z towarzyszeniem muzyków norweskich: saksofonisty Knuta Riisnaesa oraz rozpoczynających wówczas swoją karierę pianisty Jona Balke i perkusisty Påla Thowsena. Muzyka zawarta na płycie jest mocno jeszcze zakorzeniona w jazzowej tradycji.
Druga solowa płyta kontrabasisty nagrana została z udziałem fińskiego saksofonisty Juhani Aaltonena, szwedzkiego pianisty Larsa Janssona oraz norweskiego perkusisty Påla Thowsena. Płyta jest bardziej stonowana niż debiut, choć i na niej można znaleźć momenty intensywniejsze, szczególnie w ostatnim utworze, "Dedication".
W nagraniach do trzeciego solowego albumu kontabasisty uczestniczyli ci sami muzycy co poprzednio: Juhani Aaltonen, Lars Jansson oraz Pål Thowsen. Tym razem brzmienie zostało wzbogacone - zgodnie z duchem czasu - syntezatorami, a na kompozycje Andersena miał pewien wpływ fusion-jazz.
"Lifelines", czwarty solowy album Andersena, nagrany został przy współpracy muzyków amerykańskich: trębacza Kenny'ego Wheelera, pianisty Steve Dobrogosza i perkusisty Paula Motiana. Na szczególną uwagę zasługuje amerykański (acz osiadły w Sztokholmie) pianista Dobrogosz, z którym Andersen współpracował również przy nagraniach firmowanych przez wokalistkę Radkę Toneff.
Album koncertowy nagrany podczas występu na festiwalu jazzowym w Molde. Norweskiemu kontrabasiście towarzyszyli muzycy amerykańscy: gitarzysta Bill Frisell i perkusista Alphonse Mouzon oraz brytyjski pianista John Taylor.
Debiutancka płyta zespołu zawierająca kompozycję Wayne Shortera "Masqualero", od której grupa wzięła nazwę. Wszystkie pozostałe utwory skomponowali członkowie zespołu.
"Masqualero" otrzymał nagrodę "Spellemanpris" dla najlepszego albumu jazzowego 1983 r.
Druga płyta zespołu wydana została przez niemiecką wytwórnię ECM. Wszystkie zawarte na płycie utwory skomponowane zostały przez członków grupy.
Trzeci album nagrany został z udziałem norweskiego gitarzysty Frode Alnæsa, który dołączył do grupy po odejściu gitarzysty Jona Balke.
"Re-enter" to czwarty i zarazem ostatni album grupy. Tym razem Masqualero dokonał nagrań jako kwartet w składzie Arild Andersen - kontrabas, Tore Brunborg - saksofon, Nils Petter Molvær - trąbka i Jon Christensen - perkusja.
Również ta płyta przyniosła zespołowi nagrodę "Spellemanpris".
Album "Sagn" ("Legendy") zainspirowany jest norweskim folklorem. W nagraniu uczestniczyli wokalistka Kirsten Bråten Berg, saksofonista Bendik Hofseth, gitarzysta Frode Alnæs, pianista Bugge Wesseltoft oraz brazylijski perukusjonista Naná Vasconcelos.
"If You Look Far Enough" to płyta studyjna nagrana z towarzyszeniem amerykańskiego gitarzysty Ralpha Townera oraz brazylijskiego mistrza instrumentów perkusyjnych Nany Vasconcelosa, w owym czasie stałego współpracownika Arilda Andersena.
Album "Arv" ("Dziedzictwo") powstał na zlecenie organizatorów festiwalu w Bergen. Z Andersenem współpracowali tym razem wokalistka Kirsten Bråten Berg, saksofonista Bendik Hofseth, pianista Bugge Wesseltoft, perkusista Paolo Vinaccia, perkusjonista Naná Vasconcelos oraz gitarzysta Eivind Aarset.
"Kristin Lavransdatter" to album zawierający muzykę skomponowaną do przedstawienia teatralnego opartego na słynnej powieści Sigrid Undset "Krystyna, córka Lawransa". Płyta powstała przy udziale pianisty Reidara Skåra, Kjetila Bjerkestranda, perkusisty Paola Vinacci oraz saksofonisty Tore Brunborga.
W nagraniu kolejnej studyjnej płyty firmowanej przez Andersena udział wzięli saksofoniści Tore Brunborg i Bendik Hofseth, perkusista Paolo Vinaccia, Kenneth Knudsen oraz kwartet smyczkowy Cikada.
"Achirana" nagrana została w trio z klasycznie wykształconym greckim pianistą (a także kompozytorem i dyrygentem) Vassilisem Tsabropoulosem oraz brytyjskim perkusistą Johnem Marshallem (Alexis Korner, John McLaughlin, Soft Machine).
Druga płyta nagrana w trio z Vassilisem Tsabropulosem i Johnem Marshallem. Dużą część materiału skomponował pianista Tsabropulos.
Kompilacja z wydawanej przez wytwórnię ECM serii "Rarum" zawiera 13 utworów z trzydziestoletniej kariery norweskiego muzyka.
Muzyka skomponowana do tragedii Sofoklesa wystawionej przez greckiego reżysera Yannisa Margaritisaat w 2002 r. Wydany w 2005 r. album zawiera jej zmienioną, wzbogaconą wersję. W nagraniach wzięło udział wielu znanych muzyków jak trębacz Arve Henriksen, gitarzysta Eivind Aarset, perkusiści Paolo Vinaccia i Patrice Héral a także greckie wokalistki.
"Live at Belleville" to płyta koncertowa zawierająca nagrania z występów w klubie Belleville oraz Drammen Theatre. Norweskiemu kontrabasiście towarzyszyli szkocki saksofonista Tommy Smith i mieszkający na stałe w Norwegii włoski perkusista Paolo Vinaccia.
"Green In Blue" to wydawnictwo zawierające reedycje dawno już wyczerpanych trzech pierwszych albumów Arilda Andersena: "Clouds In My Head" z 1975 r., "Shimri" z 1977 r. oraz "Green Shading Into Blue" z 1978 r.
Płyta zawiera nagrania z jubileuszowego koncertu zorganizowanego z okazji czterdziestolecia wytwórni ECM. Tym razem Andersen zagrał z towarzyszeniem saksofonisty Tommy'ego Smitha i prowadzonego przez niego big-bandu Scottish National Jazz Orchestra.
(niestety, jak na razie sklepy te nie wysyłają płyt do Polski)